Eerste etappes - Reisverslag uit Solitaire, Namibië van berty en gerard oostendorp - WaarBenJij.nu Eerste etappes - Reisverslag uit Solitaire, Namibië van berty en gerard oostendorp - WaarBenJij.nu

Eerste etappes

Blijf op de hoogte en volg berty en gerard

01 Oktober 2015 | Namibië, Solitaire

Na een wat verlate vlucht hadden we een prima overnachting in een prachtige lodge net buiten Johannesburg. De volgende ochtend hadden we uitzicht op de antilopen in de tuin. Na een korte vlucht kwamen we aan in Windhoek. Ook hier een prima onderkomen met een zwembad waar ik dankbaar gebruik van maakte. Het was warm, tegen de 30 gr maar goed te houden vanwege de wind die hier altijd is. We gingen daarna de stad in. Windhoek is niet opzienbarend maar de mensen eeg vriendelijk.
De volgende ochtend hadden we een meet and greet en werd de huurauto bezorgd. Om half elf konden we eindelijk vertrekken voor een rit van 380 km, waarvan 280 kn over gravelwegen. Dat hebben we geweten. Er stond 5 uur voor. Uiteindelijk deden we er 6 uur over. 60 km werd aangeraden, maar meestal reed ik 80 km p.u. We moesten zelfs over een pas en een rivierbedding oversteken die niet droog bleek te zijn. Gelukkig lagen er wat stenen waar we overheen konden met onze Nissan Qasqai. Erg spannend allemaal.
We moesten ook op tijd in onze lodge in Sesriem zijn want om 17 uur hadden we een sundowner, een woestijnrit met een drankje bij zonsondergang. Dat was heel fraai en ge gezellig, maar na afloop waren we helemaal gevloerd en lagen om 8.45 uur in bed. We konden nog wel even genieten van de spectaculaire sterrenhemel. Onze lodge had hier prachtig uitzicht op de woestijn. Helaas staan de foto's hiervan op Gerards fototoestel.
Vanmorgen om 6 uur opgestaan want we moesten op tijd in de Sossusvlei zijn voor de zonopkomst. We kregen een goedgevulde picknickmand mee voor ons ontbijt. Met een safari jeep werden we de woestijn ingereden. Daarna 1 km de woestijn ingelopen tot aan de Deadvlei (de hoogste duinen ter wereld). Dit was heel indrukwekkend, haast niet te beschrijven.
Hierna begin van de middag doorgereden naar Solitaire, ook weer over gravelwegen. Hier kwamen we lekker op tijd aan. Deze lodge ligt als een oase in de woestijn met veel vogels en honden als huisdier. We kunnen nu even relaxen en dus deze mail sturen.
Gerard en ik hebben de indruk dat we een goed gevuld reisprogramma hebben;)
Morgen rijden we door naar de kustplaats Swakopmund waar je de richtige Sachertorte kunt krijgen. Overmorgen gaan we dan kajakken tussen de zeehonden, waar we dan om 7.30 uur aanwezig moeten zijn. De dag begint vroeg in Namibie. Als we weer tijd en wifi hebben laten we weer van ons horen.
Veel liefs,
Gerard en Berty

• 01 Oktober 2015 - 20:13

Yolande:

Hee Berty en Gerard,
    Dat ziet er allemaal spectaculair uit! Ik word alleen al moe van het lézen van jullie verslag! Geniet nog!