Swakopmund - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van berty en gerard oostendorp - WaarBenJij.nu Swakopmund - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van berty en gerard oostendorp - WaarBenJij.nu

Swakopmund

Blijf op de hoogte en volg berty en gerard

03 Oktober 2015 | Namibië, Swakopmund

Gisteren vroeg in de middag aangekomen in Sw. Het weer was prima, zonnig en rond de 20 gr. Sw is een gezellig toeristisch kustplaatsje. Als voormalige Duitse kolonie doet het Duits aan. Er wordt hier dan ook veel Duits gesproken, ook natuurlijk Engels. Maar wat heel verrassend is ook Afrikaans, zelfs door de zwarte bevolking. Vanwege de koude golfstroom direct van de zuidpool is het hier een stuk frisser dan in de rest van Namibie.
Gerard en ik hebben gisteren lekker gerelaxed met een biertje bij het strand. 'S avonds bij ons guesthouse een pizza gegeten, want het heeft ook een bistro.
Zoals gezegd zijn we vanmorgen naar de Walvisbay gereden voor een kayaktour. We waren slechts met z'n vieren, ook twee andere meisjes van dezelfde reisorganisatie die we nu bijna dagelijks tegen zijn gekomen. De gids leidde ons eerst naar de Atlantische Oceaan om te kijken of er ook dolfijnen waren. De zee was erg rustig, dus geeb probleem. Omdat ze niet te spotten waren keerden we weer terug naar de lagune. Het stikte daar van de zeehonden! Helemaal geweldig. Ze waren totaal niet bang, omdat er geen roofdieren zijn. We voeren te midden van ze. Sommige waren heel nieuwsgierig en kwamen naar onze kayak, doken eronder door en we konden er zelfs een paar aaien. Het was zo leuk dat we er de hele ochtend hebben doorgebracht. Na afloop stond er een tafeltje klaar op het strand met warme koffie en sandwiches.
Vanmiddag in het stadje Kaffee mit Kuchen genomen en vanavond hebben we een tafel gereserveerd in een restaurant aan het eind van de pier.
Morgen door naar Outjo, als tussenstop naar Etosha national park.
We genieten met volle teugen en zijn helemaal bijgekomen.
De foto's van de zeehonden staan helaas op Gerards camera.
Groetjes, G en B

• 03 Oktober 2015 - 22:23

Wil En Emmy:

Dag lieverds,

Nou, het is weer helemaal vakantie, zien we wel. Lekker actief en mooie dingen zien. En het biertje op z'n tijd niet vergeten. Goed bezig!!

• 04 Oktober 2015 - 21:10

Maaike:

Daag!

Goed om te horen dat de zeehonden het gemis van de dolfijnen dubbel en dwars goed maakten. Ben benieuwd wat jullie volgende stop voor verhalen oplevert!

Xx Maaike