naar Botswana - Reisverslag uit Kasane, Botswana van berty en gerard oostendorp - WaarBenJij.nu naar Botswana - Reisverslag uit Kasane, Botswana van berty en gerard oostendorp - WaarBenJij.nu

naar Botswana

Blijf op de hoogte en volg berty en gerard

10 Oktober 2015 | Botswana, Kasane

Na drie verdwenen versies nu een kort verslag.
Op de 9e op weg naar de Caprivistrook kwamen we langs vele kleine dorpjes met kleine rieten huisjes. Heel wat meer volk dan in de woestijn. Onze eerste stop was om zo'n dorpje te bekijken. 6 hutjes in een kraal die alleen maar als slaapkamer dienden. Overdag zaten ze onder een soort veranda en er was een soort afdak als keuken. De kinderen schrokken in het begin van die grote witte reuzen met zonnebrillen maar toen ze op de foto mochten en zichzelf terug zagen hadden ze de grootste lol. Daarna door naar ons volgende nachtverblijf. Een rivierlodge aan het einde van een 4 km lang zandpad waar Berty als een ware rallyrijdster overheen reed. Het lokale nijlpaard had de gewoonte tussen de safaritenten te gaan slapen, zodat we na het diner door de leiding naar onze tent moesten worden gebracht. Behoudens wat gebrom rond de tent geen last gehad.
Vandaag de caprivistrook door en de grens over naar Kasane. Een lange weg van 450 km maar wel mooi. Nu alweer een slaapplek aan een rivier maar onder een echt dak. Morgen om 5uur op voor een gamedrive. Daar hebben we echt zin in.
P. S. Fotos sturen is erg lastig. Nu niet gelukt. Misschien later.
Gr Berty en Gerard.

• 11 Oktober 2015 - 08:28

Wil En Emmy:

Mooie verhalen, jammer dat het met de foto's niet goed lukt. Geniet van Botswana. Om jaloers van te worden.