Kasane gamedrive en boatcruise - Reisverslag uit Kasane, Botswana van berty en gerard oostendorp - WaarBenJij.nu Kasane gamedrive en boatcruise - Reisverslag uit Kasane, Botswana van berty en gerard oostendorp - WaarBenJij.nu

Kasane gamedrive en boatcruise

Blijf op de hoogte en volg berty en gerard

11 Oktober 2015 | Botswana, Kasane

Vanochten om 5 uur op en om 5:30 opweg naar Chobe NP. Een fraaie tocht met veel kuddes buffels en impala's. Ook vollop bavianen. Op de rivieroever lag een buffelkadaver waaraan een grote leeuwenfamilie zich tegoed deed. Een jong mannetje hield ons vanaf een meter of 4 in de gaten vanuit het struikgewas. Toen ze genoeg hadden trokken alle vrouwtjes en welpen doodgemoedereerd vlak langs ons de bush in gevolgd door de jonge mannetjes. Na verder gereden te zijn door een gigantische kudde buffels kwamen we bij een plas waar een olifantenfamilie stond te drinken, terwijl er in de bosjes een leeuw zat te loeren. Na negenen waren we weer in de lodge waar we eindelijk konden ontbijten. Het was het echter dubbel en dwars waard. Na de boodschappen, zwemmen en de lunch gaan we vanmiddag de rivier op.
Met zn 8en in een boot. Langs de kant overal grazende impala's en andere antilopen. Vrolijk door de bomen springende bavianen. En op een groot eiland in de rivier kuddes buffels en olifanten. Die konden gewoon oversteken, olifanten wandelend met hun slurf als snorkel. In de rivier uiteraard nijlpaarden. Verder vele aparte watervogels. Na drie uur varen waren we weer 'thuis' en hebben we lekker en gezellig gegeten in the old house. Morgen naar Zimbabwe voor de vicfalls zoals ze hier zeggen.
Gr Berty en Gerard

• 11 Oktober 2015 - 22:38