Weer veel avonturen - Reisverslag uit Gweta, Botswana van berty en gerard oostendorp - WaarBenJij.nu Weer veel avonturen - Reisverslag uit Gweta, Botswana van berty en gerard oostendorp - WaarBenJij.nu

Weer veel avonturen

Blijf op de hoogte en volg berty en gerard

16 Oktober 2015 | Botswana, Gweta

Vannacht beleefden we de warmste nacht tot nu toe: 37 gr! Ik werd vanochtend naast mijn bed wakker: was er vannacht uit gedreven. Om 6 uur gingen we weer op pad, met een safari auto naar de zoutpannen, de Ntwetwe Pan. Hier stonden voor ons vier quadbikes klaar om over de zoutpannen te rijden. Gerard en ik waren verreweg het oudste stel. Je ging met z'n tweeen op een bike. Vooral in het begin viel het niet mee, veel rul zand. Op de zoutvlakte ging het veel beter. Na 8 km stopten we en na de stokstaartjes bewonderd te hebben kregen we ons ontbijt. Daarna de terugtocht. Het was een spannende ervaring, maar wel leuk.
Vanmiddag doorgereden naar onze volgende BB bij Maun, Discovery BB, gerund door een Nederlands stel. 's Avonds gegeten bij een lodge 5 km verderop met uitzicht op de rivier weer bij zonsondergang. Op de terugweg konden we amper onze BB terugvinden. De weg was pikkedonker en onze BB ligt wat verder in een bos.