Van Queenstown tot Abel Tasman - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van berty en gerard oostendorp - WaarBenJij.nu Van Queenstown tot Abel Tasman - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van berty en gerard oostendorp - WaarBenJij.nu

Van Queenstown tot Abel Tasman

Door: bertyengerard

Blijf op de hoogte en volg berty en gerard

16 Maart 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

14-3 Vanuit Gueenstown reden we door de bergen over de Haastpas naar het Westland,langs de kust tot aan Franz Jozef Glacier,genoemd naar de gelijknamige gletsjer. We logeerden in een appartementje met woonkamer, keukentje en slaapkamer. We konden zo onze eigen ontbijt en lunch klaarmaken. Op de 15e zouden we een helicoptervlucht over de gletsjers maken, maar die ging helaas niet door omdat de bergen helemaal in de mist zaten. We zijn toen door het dal naar de gletsjervoet gewandeld wat ook erg spectaculair was. Ton, we konden goed zien,ook op een informatiebord, dat de gletsjer ook hier zich fors aan het terugtrekken was.
Hierna zijn we verrder getrokken langs de westkust. Eerst kwamen we aan in Okihita,een schattig stadje aan de kust. Daar zijn we in het Kiwicentrum geweest (aandoenlijk door zijn kneuterigheid) en hebben geluncht aan het strand.
's Avonds kwamen we aan in Punakaiki. We hebben overnacht in een kamer met terrasje en uitzicht op de Abel Tasman Zee. Voor het diner hebben we nog een wandeling gemaakt naar de Pancake Rocks en Blowholes (rotsen als opgestapelde pannenkoeken en inhammen waar de zee a.h.w. inblies), zeer indrukwekkend. De Abel Tasman Zee is zeer onstuimig en iedereen wordt afgeraden erin te zwemmen.
16-3 Vanmorgen zijn we vertrokken vanuit Punakaiki dwars door de bergen naar het noordoosten, Abel Tasman National Park. Aan de westkust regende het bij vertrek, bij aankomst bleek het hier al weken kurkdroog en warm te zijn.We hebben hier een lodge met uitzicht op het park. Vanmiddag zijn we al het park ingeweest, prachtig. Morgen hebben we een druk programma: met de watertaxi naar een zeehondenkolonie, vandaar met een kajak terugpeddelen tot een andere baai, dan 10 km door het park lopen en vervolgens met de watertaxi weer terug. Hoe dat verlopen is horen jullie wel over een paar dagen, als we weer internet hebben.
Veel groetjes,
Gerard en Berty

• 16 Maart 2011 - 07:21

Pieter:

Het is duidelijk dat jullie je geen moment vervelen. Ik hoop dat jullie die helicopter vlucht nog krijgen.

Groetjes,
    Pieter

Ook namens Aniko en Liza.

• 16 Maart 2011 - 08:06

Hanneke:

Leuk zeg! En wat een mooie foto's! Zit er ook af en toe een rustdag tussen? :)

Hier gaat alles goed, hebben jullie mijn mail met foto's van Tijmen nog kunnen openen? Tijmen ligt nu lekker te spelen en zingen in de box.

xxx Hanneke en Tijmen

• 17 Maart 2011 - 03:52

Emmy En Wil:

Hé, wij dachten dat jullie op vakantie waren maar dit is echt hard werken geblazen. Neem af en toe tijd voor een lekker glaasje wijn. Hartelijke groet uit Louisiana, 23 graden, blauwe lucht. Ook niet verkeerd