Foto's van Abel Tasman tot Coromandel - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van berty en gerard oostendorp - WaarBenJij.nu Foto's van Abel Tasman tot Coromandel - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van berty en gerard oostendorp - WaarBenJij.nu

Foto's van Abel Tasman tot Coromandel

Door: bertyengerard

Blijf op de hoogte en volg berty en gerard

24 Maart 2011 | Nieuw Zeeland, Coromandel

Abel Tasman:
- Gerard kijkt uit over baai.
- Berty bij bord A.T.
- Gerard in kayak
- zeeleeuwtjes
- met z'n tweeen in kayak
- Gerard op steile wand (!)

Boot naar Wellington: Queen Charlotte Sound

- Mount Tongariro
- gentiaan
- waterval
- Mount Ruapehu waar deel 1e film is opgenomen van the Lord of the Rings

22-3: Onderweg naar Rotorua was het regenachtig. Daar was het gelukkig droog en warm: 25 gr.Kwamen al om 13 uur aan in het hotel. 's Middags naar Thermal Village Whakareware gegaan: rondleiding, Pohutu-geiser en allerlei borrelende modderpoelen in werking gezien. Ook kopieen van maori-woningen, indrukwekkend.
Daarna wandeling gemaakt door Kuirau park in centrum van Rotorua met ook thermische activiteiten: stoomwolken boven borrelende vijvers en zwaveldampen, niet erg lekker. Hierna een originele maori nederzetting bezocht aan 't meer.
Rotorua:
- Maori kerk
- Maori begraafplaats
- Lake Rotorua

Coromandel:
Onderweg naar onze volgende bestemming Hot Water Beach aan de Stille Oceaan bezocht. Het strand is hier warm tot heet door vulkanische actviteit die er nog steeds is. Als je een gat graaft en vult met water heb je je eigen wamre badje. Het water kan zelfs soms heet zijn, getuige de foto van mij (60 gr). Het is heel grappig om te zien.
Eind van de middag aangekomen bij ons b&b Kaeotunu Bay Lodge, een prachtige B&B met uitzicht op de Stille Oceaan. Ik kon vanmorgen niet nalaten om voor het ontbijt een duik hierin te nemen. Het water was heerlijk. Nu gelukkig alle tijd om het verhaal te schrijven en foto's te sturen. Vanmiddag gaan we naar Thet Cathedral Cove.
Hopelijk hebben we nog een keer een kans om te schrijven.
Liefs, Gerard en Berty

• 24 Maart 2011 - 03:27

Emmy En Wil:

Nou, jullie hebben het helemaal naar jullie zin, merken we wel. Wat een prachtige natuur. De foto van Gerard achter een potje thee met uitzicht op zee is helemaal geweldig. Leuk dat jullie zo genieten. Groetjes van Em en Wil

• 24 Maart 2011 - 08:50

Loek:

Prachtige foto's van een avontuurlijke reis zo te zien. We waren net de foto's aan het bekijken toen jullie SMS binnen kwam. Dank je wel!
    We hopen er een leuke dag van te maken.

Groet,

Loek