Van Abel Tasman tot Tongariro - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van berty en gerard oostendorp - WaarBenJij.nu Van Abel Tasman tot Tongariro - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van berty en gerard oostendorp - WaarBenJij.nu

Van Abel Tasman tot Tongariro

Door: bertyengerard

Blijf op de hoogte en volg berty en gerard

21 Maart 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Op 17 maart zijn we in de watertaxi achter een tractor vervoerd naar de baai, waar we te water werden gelaten.In vliegende vaart werden we naar Onetahuti Beach gervaren waar onze kayaks klaarlagen. Mwe waren met z'n zessen, gids meegerekend en gingen per twee in een kayak. Eerst peddelden we naar een klein eilandje vol met zeehonden en hun jongen, heel schattig. Daarna was het hard werken geblazen. Gerard en ik waren natuurlijk altijd vooraan. We gingen langs verschillende baaien en ondertussen vertlede onze gids allerei wetenswaardigheden van de omgeving. Na bijna twee uur kwamen we aan bij de baai waar we gingen lunchen, die voortreffelijk was. Ik heb ook nog een frisse duik genomen. de gids werd later opgehaad en wij gingen onze wandeling maken, door het Abel Tasman Park via een kustpad.
Bij Toorent Bay wrden we na een tijdje wwer opgehaald met de watertaxi en ging alles net zo als 's morgens. Het was heel spectaculair deze tocht met een prachtige natuur. Gerard en ik hebben erg genoten. Om 5 uur waren we weer terug en gingne we lekker eten in een strandcafe.
18-3 Van Abel Tasman naar Kaikoura: een stevige rit van 5 uur voor de Whale Watch Cruise de volgende dag. Ook dit was weer een prachtige lokatie met uitzicht op de Stille Oceaan. De volgende morgen zouden we om 7 uur de cruise hebben, maar jullie raden htt al: ook deze ging vanwege het weer (te veel wind) niet door. Dat was behoorlijk balen, want we waren eigenlijk alleen voor de cruise naar Kaikoura gereden. Verder valt hier niet zo veel te beleven.
Dit is het nadeel als de excursies al in het pakket zitten. Je maakt je dan blij voor iets wat niet doorgaat.
Maar 'elk nadeel heb z'n voordeel': om half acht zaten we weer in de auto, nu op weg naar Picton voor de overtocht naar Wellington. Die zou eerst 's avonds om 6 uur zijn, maar we konden twee boten eerder nemen en gingen nu om 1 uur 's middags.
Die overtocht was al een hele belevenis op zich: door de Charlotte Sound voeren we richting W. Om half vijf kwamen we aan. Onze andere auto was zo opgepikt, dus op naar het hotel. Zo hadden we de gelegenheid Wellington ook meer te bekijken. Het hotel konden we echter niet vinden: de routebeschrijving was niet helemaal correct en de naam van het hotel was twee weken geleden veranderd. Een vriendelijke taxichauffeur bracht helderheid.
We hadden een kmaer op de 17e verdieping met uitzicht op de baai. Wat dat betreft boffen we elke keer geweldig. We zijn meteen met de Cable Car (een soort tandradbahn) in een paar minuten 121 m omhoog gegaan. Boven in de heuvels hebben we de Botanische Tuinen bekeken.
Daarna in de haven gegeten. W. is een prachtige stad, erg modern met veel wolkenkrabbers en doet ruim aan met brede straten. Het ligt prachtig aan een baai. De volgende morgen wilden we nog voor vertrek het beroemde Te Papa Museum bekijken, drie voetbalvelden groot. Op weg daarheen kwamen we mdden in Dragon Boat Races tussen middelbare scholieren terecht, heel erg leuk. Ze moesten tegen elkaar varen op Maori wijze: met de peddels verticaal door het water trekken, wel 20 man per boot. Toen weer naar het museum, waar we twee van de zes zalen bekeken met prachtige Maori kunst en de geologische geschiedenis van N.Z. op interactieve wijze. Het was zeer de moeite waard.
I.t.t. wat jullie misschien denken hebben we genoeg tijd om van alle indrukken bij te komen:ala we in een hotel aankomen is ons bedje al gespreid en we hoeven ook geen boodschppen te doen of te koken, heel relaxd allemaal. Als we 's morgens op weg gaan, halen we bij het tanken melk en sandwiches die we onderweg een keer opeten. Dat bevalt heel goed.
Tussen de middag vertrokken we richting Tongariro. Het verkeer op het Noordereiland is in het zuiden een stuk drukker. HIer wonen ook meer mensen. Nu voor het eerst gereden op een 4-baans snelweg. Dus nu geen fietsers op de weg, keren op de snelweg als je te ver bent gereden of een keer stoppen om fot's te maken!
Na een km of 50 werd het weer tweebaans en het verkeer rustiger. Na vooral op het laatst een mooie tocht door de bergen kwamen we tegen 5 uur aan in Bayview Chateau Tongariro, ligt niet aan een baai hoor, maar tussen de vulkanen. Ook hier weer een mooie kamer. 's Avonds lekkker goedkoop een pizza gegeten.
21 Maart: Vanmorgen een wandeling gemaakt naar de Taranaki Waterval, een wandeling van 7 km. onderweg veel Gentiaan gezien. het kasteel is trouwens erg indrukwekkend en is van verre al te zien tussen de bergen.
Het weer begint wat minder te worden, dus vanmiddag lekker een boekje lezen.
Tot de volgende keer. Liefs,
Gerard en Berty

• 21 Maart 2011 - 07:24

Pieter:

Goed om te horen dat jullie ook tijd hebben om uit te rusten. We maakten ons al een bettje zorgen. Hier in Groningen is alle goed. We zijn bezig met de kamer voor Mate. De bewegingen in de buik van Aniko worden steeds duidelijker. Af en toe is die niet rond maar piramide-vormig :-). Ik heb ook zijn hartje gehoord met zo'n toeter. Liza zegt alleen dat ze een beetje moe wordt van het wachten ;-)

• 21 Maart 2011 - 08:41

Maaike:

Keren op de snelweg.....jullie zullen moeten wennen als je weer in Nl bent. Wij zijn weer heelhuids thuis van een zeer sneeuwerige wintersport. En we kregen een grote verrassing te zien: Evelien heeft een tandje!

• 21 Maart 2011 - 09:38

Hanneke:

Goed dat jullie ook lekker kunnen relaxen!

• 21 Maart 2011 - 09:39

Tijmen:

Ik kan al een beetje mamamama zeggen :)

• 21 Maart 2011 - 12:27

Hannie En Loek:

Hoi Berty en Gerard,
    Wat een enthousiaste verhalen. Dat moet genieten zijn! We lezen alles met veel belangstelling en krijgen de indruk dat we na jullie terugkomst een hele week vrij moeten houden om alles wat je in je verslagen nog niet kon vertellen, te beluisteren.
    Heel erg veel plezier gewenst, maar zo te zien moet dat lukken.

• 21 Maart 2011 - 15:23

Stephanie:

Weer een mooi verhaal om te lezen :) Ook Willem en ik zijn net weer terug van Saint Sorlin d'Arves. Was erg tof. Boven op de berg was alles dikke prima, in het dal helaas af en toe slush puppy sneeuw. We zijn uiteindelijk ook beetje bijgekleurd van de zon :D

• 21 Maart 2011 - 16:35

Gerrie En Ben:

Leuk om te lezen dat jullie het zo fijn hebben. Wat maak je wat mee. Jammer dat de walvissafari niet door ging, maar er zijn genoeg andere mooie dingen. Heel veel groeten van ons. Tot ziens!

• 21 Maart 2011 - 20:49

Frits:

Mooie verhalen en plaatjes. Kunnen jullie op de kaarten ook laten zien waar je ongeveer bent. Via google earth kan ik het wel volgen, maar misschien voor iedere volger iets eenvoudiger. Voordeel is wel dat je vanaf het noordelijk halfrond een beeld van het zuidelijk wereldje krijgt: schitterend.
    Nog veel plezier

• 23 Maart 2011 - 22:28

Yolande:

Lieve berty en gerard,

Erg indrukwekkend al jullie reisverslagen en leuk om te lezen! Ik reis zo een beetje met jullie mee... Mooie foto's, vooral die gletsjers met dat blauwe ijs.
    Geniet nog van de nog resterende vakantie en kom veilig thuis.