Coromandel naar Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van berty en gerard oostendorp - WaarBenJij.nu Coromandel naar Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van berty en gerard oostendorp - WaarBenJij.nu

Coromandel naar Auckland

Door: bertyengerard

Blijf op de hoogte en volg berty en gerard

27 Maart 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

In de regen vanuit Kuaotono naar Pahia in Bay of Islands gereden. Een behoorlijke trip van 7 uur. We hadden een mooie ruime kamer en hebben's avonds gesteengrild in het restaurant van 't hotel.
26 maart: vanmmorgen regende het nog, daarom rustig aan gedaan. Koffie gedronken aan de baai. Omdat 't later droger werd hebben we ,s middags een excursie geboekt met 'n catamaran voor een tocht rond enkele van de 150 eilanjes in de baai met de mogelijkheid dolfijnen te zien. En die zagen we: wel tientallen bottlenose dolphins ( tussen 2,5 en 4 m) die rond de boot zwommem en sprongen. Ook nog 'n verdwaallde pnguuin gespot en op de foto gezet. Aan het eind hebben we ons af laten zetten op Russell een klein plaatsje aan de overkant van de baai, met 't oudste kerkje van NZ: Christchurch en ook schattige houten huisjes. Het weer was toen heerlijk' 24 gr. Na een snelle maaltijd (Gerard ,n groot gedeelte van zijn kaas mee in 'n servetje), met de ferry weer terug naar Pahia, eind van een leuke dag.
27 maart: onze laatste rit naar de laatste bestemming: Auckland. Begin van de middag kwamen we aan in de grootste stad van NZ. Hier 'n kamer op de 18 verdieping met uitzicht op de haven. We moeten wat wennen aan de drukte. Staks 'n restaurantje uitzoeken en dan vanavond ons laatste nacht in NZ. Het was een geweldige ervaring en iedereen aan tee raden. Morgenavond laat naar Shanghai en donderdagavond weer thuis (dus niet vrijdagavond wat ik eerst dacht. Ik was vergeten dat we terugvliegen in de tijd). Ook wel fijn weer thuis te komen en de (klein)kinderen weer te zien
Waarschijnlijk is dit de laatste brief. Veel liefs, Gerard en Berty
pS sorry voor de fouten, maar net was duimenwerk op Gerards telefoon, turend door mijn leesbril.

• 27 Maart 2011 - 07:40

Alex:

Hi B&G,

Ik zie dat jullie volop genieten van de vakantie. Die dolfijnen kwamen wij op zee ook tegen. Ik ben erg benieuwd naar jullie foto's

groeten,
    Alex

• 27 Maart 2011 - 07:50

Hanneke:

Indrukwekkend mam, dat je dit getypt hebt op papa's telefoon!
    Wat is de tijd toch snel gegaan hè? Zo'n reis vliegt voorbij. Ik ben erg benieuwd hoe Shanghai eruit ziet. Veel plezier de laatste dagen en goede terugreis.
    Zaterdag zien we jullie weer!!!
    Dan kan je zien dat Tijmen loopt ;)

Liefs Hanneke, Erik en Tijmen

• 27 Maart 2011 - 09:52

Ton:

Dat dacht ik al van die gletsjers, is een wereldwijd probleem. Jullie een hele goede en veilige terugreis toegewenst en vergeet niet wat kaas mee te nemen voor het thuisfront in een servetje!
    Liefs, Ton en Marta

• 27 Maart 2011 - 17:20

Hannie:

Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad. Wij hebben met jullie meegereisd via alle berichtjes. Ook fijn dat jullie weer naar huis komen. We wensen jullie een goede thuisreis, en WELKOM THUIS.
    Liefs Loek en Hannie

• 27 Maart 2011 - 19:17

Maaike:

Zo, jullie laatste dag in NZ! Héle goede terugreis en nog veel plezier in Shanghai!

ps weet jullie taxi al dat jullie een dag eerder aankomen?

kusje Evelien en Maaike