Hong Kong-Mount Cook - Reisverslag uit Mount Cook, Nieuw Zeeland van berty en gerard oostendorp - WaarBenJij.nu Hong Kong-Mount Cook - Reisverslag uit Mount Cook, Nieuw Zeeland van berty en gerard oostendorp - WaarBenJij.nu

Hong Kong-Mount Cook

Door: bertyengerard

Blijf op de hoogte en volg berty en gerard

05 Maart 2011 | Nieuw Zeeland, Mount Cook

Zo veel als we de eerste dag hebben gegeten, zo weinig de tweede. Bij het betalen van de rekening bij het Thaise restaurant, kwamen we erachter wat de reden hiervan was. De kelner had ons blijkbaar niet goed begrepen en ons voor 1 persoon voorgerecht, hoofdgerecht en dessert gebracht. Naderhand hebben we dan maar tiramisu gegeten bij een Italiaan, 2 porties.
De dag van ons vertrek hebben we het historisch museum van H.K. bezocht, zeer de moeite waard, daar ook geluncht. Dat is ons achteraf heel slecht bevallen.
Tijdens de vlucht naar N.Z. zijn we allebei behoorlijk ziek geweest. Gerard kwam er na 1 keer braken er weer vanaf. Ik ben tot onze eerste overnachting heel erg beroerd geweest.
Het is maar goed dat we geen camper hebben gehuurd, want Gerard moest in Christchurch gelijk aan de bak met links autorijden in de spits. Van de aardbeving hebben we niets gezien.
Gelukkig hadden we in Methven een geweldige B&B, dat vergoedde een hoop. We werden ontvangen door een heel aardig echtpaar en hadden ons eigen appartement met twee slaapkamers en ook nog een salonnetje. Vanmorgen hebben we met hen heel gezellig gegeten. Het was mijn eerste maaltijd sinds vertrek uit H.K.
Na het ontbijt vertrokken we richting Mount Cook door een prachtig landschap. Als iemand nog de drukte van Nederland wil ontvluchten, ga dan naar N.Z., je komt onderweg haast geen auto tegen op dit gedeelte van het eiland.
Nu zitten we in ons hotel in Mount Cook, een typische wintersport- en wandellokatie. Je hebt hier alleen wat vakantie huizen en dit grote hotel. We hebben een prachtige kamer op de 9e verdieping met uitzicht op de besneeuwde bergen. Morgen zijn we van plan een wandeling van 12 km te maken naar de gletsjer, maar daarover de volgende keer meer.
Groetjes, Gerard en Berty

• 06 Maart 2011 - 02:49

Em En Wil:

Lieve Gerard en Berty,
    Leuk om van de andere kant van de aardbol van jullie wederwaardigheden te horen. Het lijkt me heel erg om in een vliegtuig zo ziek te zijn. Je kunt geen kant op. Geniet van de wandeling. Hoe is het weer daar?
    Groeten van Em en Wil uit Florida

• 06 Maart 2011 - 09:30

Marianne:

Het klinkt allemaal geweldig. Behalve natuurlijk de nasleep van de lunch in het museum. Ben benieuwd naar jullie volgende ervaringen.