Catlins-Te Anau-Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van berty en gerard oostendorp - WaarBenJij.nu Catlins-Te Anau-Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van berty en gerard oostendorp - WaarBenJij.nu

Catlins-Te Anau-Queenstown

Door: bertyengerard

Blijf op de hoogte en volg berty en gerard

11 Maart 2011 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Vanuit Dunedin zijn we vertrokken naar het zuiden: de Catlins. Het is een prachtige, rustige streek. Onderweg krijgen we in een cafeetje uitleg over de bezienswaardigheden die we nog tegenkomen. Zo gaan we eerst naar Nugget Point, een smal schiereiland met vuurtoren aan het eind, hoog boven de kust. Vervolgens naar Stuart Bay. Daar hebben we een strandwandeling gemaakt waarbij we verschillende slapende zeeleeuwen tegenkwamen en ook eer familie zeehonden, met een kleintje erbij. We konden ze makkelijk benaderen, ze waren helemaal niet schuw. Vlak voor onze bestemming bezochten we nog de Purakaunui Falls, waterval midden in een prachtig bos met metershoge boomvarens. De verscheidenheid in natuur is hier ongelooflijk.
Onze overnachting was in Catlins Farmstay in een prachtige suite met eigen terrasje, waar we heerlijk in het zonnetje hebben gezeten. 's Avonds aten we in Niagara Falls (!). Omdat het inmiddels schemerig was, konden we in Porpoise Bay pinguins zien die net aan land waren gekropen.
Het weer is tot nu toe heel lekker, gemiddeld 20 - 22 graden met afwisselend zon en wolken.
Na een heerlijk ontbijt zijn we de volgende dag naar Te Anau gereden, in het Fjordland National Park. We kregen een kamer met uitzicht op het gelijknamige meer. 's Avonds maar eens een was gedraaid, daar was het tot nu toe niet van gekomen.
De volgende dag hadden we een dagexcursie naar Doubtful Sound, een prachtige fjord. We moesten daarvoor eerst met een boot Lake Manapouri oversteken, vervolgens met een bus een pas over en daarna konden we inschepen in de boot die door het fjord de Tasman Zee opging. We merkten dat we in het regenwoud terecht waren gekomen, het weers was wat bewolkt en druilerig. Het fjord was zeer indrukwekkend. Op de hellingen van wel 70 gr. die het fjord omringden groeden ook nog bomen. Bij de Tasman Zee zagen we voor de kust heel veel zeeleeuwen op eilandjes. Ook kwamen we nog albatrossen en pinguins tegen. Het was allemaal adembenemend.
Op de terugweg hebben we nog met de bus een waterkrachtcentrale diep in de berg bezocht.
Deze dag was een ongelooflijke ervaring.
Vandaag, vrijdag, stonden we voor het eerst met regen op. In de regen naar Queenstown gereden. Onderweg bezochten we Arrowtown, een voormalig goudzoekersstadje met veel wild-west aandoende winkeltjes. Er stonden ook nog vervallen hutten waar Chinezen gewoond hebben die ook naar goud zochten, eind 19e eeuw. Het was inmiddels droog geworden.
Queenstouwn was niet ver meer. Het hotel was voor het eerst licht teleurstellend, we kijken op het weggetje naar de parkeergarage, niks geen mooi uitzicht dus. We zijn wat te veel verwend denk ik. Qu. is een toeristisch stadje, ligt mooi aan het meer (naam even kwijt). Hier hebben we een internetcafe gevonden, zodat Gerard niet op zijn telefoon hoeft te prutsen. We nemen zo lekker een pilsje.
Tot de volgende keer.
Liefs,
Gerard en Berty

• 11 Maart 2011 - 07:04

Maaike:

Wat een verhaal! Klinkt als een reisbrochure haha. Hebben jullie ook nog een dagje rust, of gaat het in dit tempo door? Zo te horen, valt er in ieder geval nog genoeg te zien!

Xx

• 11 Maart 2011 - 07:21

Pieter:

Kijk, dat vind ik nu wel weer leuk :-)
    Ik dacht aan het begin van het verhaal al "pap heeft dit toch niet allemaal op z'n telefoon lopen intikken?" ;-)

• 11 Maart 2011 - 07:57

Willem:

Het klinkt allemaal fantastisch! Ben jaloers!

• 11 Maart 2011 - 08:49

Hanneke:

Wat klinkt dit geweldig zeg! Nemen jullie de volgende keer jullie kinderen mee? Ik moet van Erik vragen of jullie een pinguin voor hem mee naar huis willen nemen.
    x

• 11 Maart 2011 - 10:37

Stephanie:

Doe dan maar meteen twee pinguins. Misschien dat ik nog één tegen komen morgen op de Franse bergen! ;)

Maar tof verhaal :) Al heel wat km's gemaakt!