Swaziland - Reisverslag uit Ezulwini, Swaziland van berty en gerard oostendorp - WaarBenJij.nu Swaziland - Reisverslag uit Ezulwini, Swaziland van berty en gerard oostendorp - WaarBenJij.nu

Swaziland

Door: Berty

Blijf op de hoogte en volg berty en gerard

02 November 2013 | Swaziland, Ezulwini

30-10: Vanmorgen op tijd vertrokken naar Swaziland, een vermoeiende rit vanwege wegopbrekingen en onduidelijke bewegwinzering. De aankomst in Mlilwane Wildlife Sanctuari maakte alles goed: een schitterend wildpark met prachtig uitzicht over de vallei. Wij hadden weer een volledig ingerichte roundavel, met ook geweldig uitzicht. De avond verliep erg spannend. Tijdens het eten op de veranda van het restaurant begon het hevig te stormen en te onweren. Plotseling viel de stroom uit, alleen wat olielampjes gaven wat licht. Het was verder pikkedonker in het park. Het personeel begeleldde alle gasten met sterke schijnwerpers naar onze huisjes. De regen kwam met bakken uit de hemel. Gelukkig had iedereen een olielamp, dus dat was wel romantisch.

31-10: Vanmorgen een wandeling gemaakt in de bush, onder begeleiding van een gids. Dat was maar goed ook, want onderweg kwamen we een paar verdwaalde Belgen tegen. Tijdens de lunch hoorden we dat er een krokodil in het meertje voor het restaurant zat. We konden hem jammer genoeg niet zien, maar hadden wel het gevoel dat we werden aangestaart. 's Middags weinig gedaan: voor ons huisje naar voorbij kuierende wrattenzwijnen en impala's gekeken en toen het te warm werd binnen rummi gekubd. 's Avonds begon het weer te stormen en viel de stroom weer uit, gelukkig bleef het droog.