van Swaziland naar st Lucia - Reisverslag uit Mtubatuba, Zuid-Afrika van berty en gerard oostendorp - WaarBenJij.nu van Swaziland naar st Lucia - Reisverslag uit Mtubatuba, Zuid-Afrika van berty en gerard oostendorp - WaarBenJij.nu

van Swaziland naar st Lucia

Door: Berty

Blijf op de hoogte en volg berty en gerard

02 November 2013 | Zuid-Afrika, Mtubatuba

1-11: De reis van Swaziland naar St. Lucia verliep voorspoedig. Onderweg wilden we nog geld pinnen. Ondanks dat ons was verteld dat Swaziland geen eigen munt had, stond Gerard ineens met 2000.00 Swazilandse emalangeni's in zijn handen. Gelukkig konden we ze nog in Sw.l. zelf zonder kosten omruilen in Z.A. randen. De grensovergang verliep weer vlot.
St. Lucia is een welvarend dorp aan de Indische Oceaan. Wij hadden weer een mooie bed-and-breakfast. Gerard stelde voor om aan het eind van de middag via het strand naar het centrum te lopen om op zoek te gaan naar een restaurantje. Van te voren waren we gewaarschuwd om niet in het donker buiten het centrum te momen, vanwege rondlopende nijlpaarden. Gerard had de wandeling wat onderschat, want toen
het begon te schemeren liepen we nog in het bos. Toen knepen we hem wel een beetje. Gelukkig waren de hippo's zo beleefd om te wachten met tevoorschijn komen, totdat we vejlig in ons restaurant zaten. Behalve dat we door de scbaarse straatverlichting een keer de weg kwijtraakten, verliep de terugweg zonder problemen. Je maakt wat mee op je oude dag!