Oudtshoorn - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van berty en gerard oostendorp - WaarBenJij.nu Oudtshoorn - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van berty en gerard oostendorp - WaarBenJij.nu

Oudtshoorn

Door: Berty

Blijf op de hoogte en volg berty en gerard

09 November 2013 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

7-11: waren al om 12 uur in Buffelsdrift, een gamelodge in de bergen bij Oudtshoorn. Konden daarom gelijk mee om 3 tamme, jonge olifanten te voeren. Ook mochten we op ze zitten en vertoonden ze wat kunstjes, erg vermakelijk allemaal. Om 2 uur konden we in onze luxe tent met terrasje aan het water. Het had alle voorzieningen: bad, wc, ijskast en zelfs airco en weer een buitendouche. Eind van de middag gingen we met een groep van 25 Zwitsers in 3 jeeps de bergen in voor een gamedrive. De rit was erg hilarisch vanwege de slechte paden. Een Zwitser viel bijna voorover bij de driver op schoot. Op de top kregen we weer fris of een biertje. Het meest opzienbarende wat we zagen was een groep van 14 giraffen. Na het eten gingen we snel naar bed. Omdat het inmiddels behoorlijk koud was geworden, deden we de elekrische deken even aan, die bleek er ook te zijn.
8-11: Vandaag maar eens niet naar wilde beesten gekeken, maar zelf op pad gegaan.Gewapend met een lunchpakketje hebben we de Swartberg pass gereden, 1583 m hoog en verboden voor caravans en vrachtwagens. Onze Toyota Corolla had het af en toe wel zwaar op het 27 km lange gravelpad, evenals de bestuurster, maar het was de moeite waard, we hadden fenomenale uitzichten op diepe kloven. Terug gingen we via de Meijeringspoort, een kloof met een goed geasfalteerde weg over de bodem. We verorberden ons lunchpakketje bij een schitterende waterval.Thuisgekomen hebben we lekker met een biertje op ons terrasje gezeten. We zagen toen toch nog wat beesten: in het water twee nijlpaarden en aan de overkant de drie olifanten aan de wandel met touristen op hun rug.

• 10 November 2013 - 14:17

Corien.plantinga@Gmail.com:

Met recht een bad met een view! Mooie reis, hoe zij de temperaturen?

• 10 November 2013 - 16:46

Berty En Gerard Oostendorp:

De temperatuur is heerlijk, rond de 25 graden. Alleen de nachten zijn fris. We hebben daarom de elektrische deken aan gehad en 's morgens een bad i.p.v. de buitendouche genomen.