Van Hermanus naar Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van berty en gerard oostendorp - WaarBenJij.nu Van Hermanus naar Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van berty en gerard oostendorp - WaarBenJij.nu

Van Hermanus naar Kaapstad

Door: Berty

Blijf op de hoogte en volg berty en gerard

12 November 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

11-10: Vanmorgen eerst een walewatch cruise gedaan vanuit Hermanus, een gezellig touristisch plaatsje, voordat we vertrokken naar Kaapstad. Hier leven de walvissen in de baai die ze gebruiken als kraamkamer gedurende de winter, voordat ze eind november naar Antarctica gaan. Deze plek is uniek in de wereld. We dachten eerst geen walvis te zullen zien. Maar ons geduld werd beloond, we zagen een vrouwtje met kalf en later nog een andere alleen- Ze wilden helaas geen kunstjes vertonen. Ook doken diverse robben onder onze boot door. Na nog een kopje koffie en het kopen van de sndwiches vertrokken we naar Kaapstad via een touristische route. Op aanraden van een Duits stel zijn we gestopt bij Bettie's Bay. Daar hebben we wel honderden pinguins gezien- De weg slingerde verder langs de kust, waar we op een prachtig uitzichtpunt onze sandwiches hebben opgegeten. Aangekomen in Kaapstad bleek ons guesthouse in Seapoint te liggen, een wijk in de heuvels van K.St. Onze kamer was 1 van de 3 in een mooi huis met zwembadje en had een eigen terrasje met een beetje uitzicht over de Atlantische Oceaan, dus weer helemaal geweldig.
12-11: Na een warme nacht zijn we vanmorgen langs de oceaan naar het Waterfront gelopen. Hier startte onze trip naar Robbeneiland, waar Nelson Mandela 18 jaar gevangen heeft gezeten. Na een boottocht van een half uur werden we met een gids in een bus rondgereden over het eiland. Het eiland is niet eens zo klein.Er wonen hier nog ong. 200 mensen, voornamelijk voormalige gevangenen met hun gezinnen. Een van hen liet ons na de busrit diverse cellenkompleksen zien, waaronder die van Mandela en vertelde er heel boeiend over. Na bijna 3 uur voeren we weer terug. Nu zijn we weer thuis en gaan zo meteen even afkoelen in het zwembad. We blijven trouwens 4 nachten in K.St. voordat we naar onze laatste bestemming gaan, Stellenbosch.

• 12 November 2013 - 19:46

Yolande:

Hee luitjes,
    Genieten elke keer weer jullie verslagen! Wat maken jullie veel mee en wat zien jullie veel. Ben erg benieuwd naar alle foto's. Veel plezier nog! xx

• 12 November 2013 - 22:10

Aniko:

Hee Kaapstad, die ken ik!! Ligt in Zuid Afrika! :)

• 13 November 2013 - 11:48

Hanneke:

Indrukwekkend, die foto van ik neem aan een cel op robbeneiland. En walvissen, gaaf!!!

• 14 November 2013 - 15:30

Berty En Gerard Oostendorp:

Hanneke, dat was dus de cel waar Nelson Mandela 18 jaar gezeten heeft.