Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van berty en gerard oostendorp - WaarBenJij.nu Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van berty en gerard oostendorp - WaarBenJij.nu

Kaapstad

Door: Berty

Blijf op de hoogte en volg berty en gerard

13 November 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

13-11: Gisteravond naar een halalrestaurant gewandeld dat gevestigd is in een voormalige treinwagon, op Gerards verzoek. Het zag er heel gezellig uit. De steak was verrukkelijk, waarschijnlijk omdat de koe halal was geslacht. We kregen er geen alcohol bij, dus we waren heel fris toen we weer naar huis liepen.
Kaapstad is een prachtige stad, ingeklemd tussen de Atlantische Oceaan en de Tafelberg. Onze wijk is tegen de heuvel op gebouwd. Je moet daarom zeer regelmatig de hellingproef doen als je met de auto rijdt, niks voor Grunnigers dus.
Vanmorgen hebben we met onze huurauto de Kaaptour gedaan. Het weer was eerst mistig maar klaarde later op. Hierbij rijd je naar Kaap de Goede Hoop, via de beroemde Chapman's Peak drive, verschillende vissersplaatsjes en door het Kaap de Goede Hoop natuurpark. Onderweg zagen we de mooiste bloemen waar dit park beroemd om is. Hoewel het onderweg heel rustig was, was het op de Kaap stervensdruk, m.n. veel bussen. Onderweg terug op het strand van Muizenberg aan de Indische Oceaan ons lunchpakketje opgegeten.
Straks gaan we met de taxi naar het centrum om te eten bij Mama Africa, een bekend restaurant met live muziek. Gerard is hier 15 jaar geleden ook geweest en vond dit toen erg leuk.

• 13 November 2013 - 19:52

Hanneke:

Laat papa z'n woeste baard staan? :)